Animalul nostru, prietenul nostru

January 25, 2010 at 8:26 am (Adevaruri) (, , , , , , , )


Sunt multi care habar nu au ce inseamna asta. Sunt multi care isi iau animale de casa pentru ca e la moda, pentru ca asa vrea “iubi”, pentru ca daca are vecinu’ eu de ce sa nu am.

Nu e o moda sa ai caine, pisica, papagal sau mai stiu eu ce animal, nu e un accesoriu vestimentar ” Ia uite draga imi sta bine cu bichonu in geanta Versace?…cred ca mai trebuie sa imi iau unul pe roz.” Hmm sa vedem ce se poarta anul asta..caine?, pisica?, porc de Guineea? off nu ma pot decide ce animal sa imi iau dar simt nevoia maxima a unuia pentru ca nu vreau sa fiu o demodata fara pic de stil.Un animal il iei atunci cand intr-adevar simti nevoia sa ai un animal, cand esti pregatit sa ai si grija de el, cand el iti bucura fiecare zi cu prezenta lui si iti aduce un zambet pe buze atunci cand ai nevoie.

De ce cumperi lu “piti” pisica cadou de ziua ei pentru ca ai aflat ca ii plac pisicile inainte sa vorbesti cu ea? Totusi e o responsabilitate…asa lu “piti” ii plac si fluturii, de ce nu ii faci cadou vreo 200 de omizi si sa ii spui “Acum tot ce trebuie sa facem e sa asteptam, te iubesc asa de mult incat de aici incolo o sa stau cu tine sa vad cum 200 de fluturi iti invadeaza casa…doamne cate culori abia astept”.E frumos un astfel de cadou atunci cand ea deja iti spune ca vrea sa cumpere un animal si atunci vi tu cu surpriza. Nu se intreaba nimeni niciodata daca persoana in cauza este pregatita sa aibe un animal, nu pisica neaparat…..a iti placea un animal si a vrea sa ai grija de un animal sunt lucruri distincte .Exista multi care iubesc animalele si nu au animal in casa pentru ca constientizeaza ca nu o sa aibe grija cum trebuie de el…bravo lor.

Cum romanul e mandru tare si se uita si in ograda vecinului…aaaaa pai e panica mare…..sa aibe vecinu si sa nu aibe el?……niciodata. Are vecinu caine? are Setter a? Hai sa luam si noi un ciobanesc mioritic. Are vecinu 2 papagali? Hai sa luam 24 de pitigoi. Are vecinu pisica? Pacat ca nu putem lua un jaguar da hai sa ne multumim cu 2 siameze.

Ma mai enerveaza baietasii astia cu caini gen pittbull. Isi cumpara caine baga proteine in el mai ceva ca Arnold si porma se lauda al carui caine a suferit rani mai grave. “Mama nene sa-l vezi pe al meu il antrenez cu bata de baseball.” “Aaa eu il las atarnat 2 zile cu dinti intr-un cauciuc de tractor”. Isi fac rost de caine doar ca sa il puna la bataie sa fie si ei jmecheri dar pe cat de frumos este un pittbull de exemplu, dupa 10 meciuri arata exact ca unul care a supravietuit dintre 14 ninja de 10 ori. Isi pierde frumusetea, devine ca si un sac de box vechi peticit in zeci de locuri.De parca scopul raselor de caini asemanatoare pittbull-ului e sa se bata sau sa isi manance bataie. Scopul acestor rase este pur si simplu de paza, iti palc cainii si vrei sa ai o protectie mai marita nu iti cumperi chiuwawa ci iti iei unul aferent.

Eu am un motan birmanez gri tot pe care il cheama Merlin si este mare in toate sensurile pe care le poate avea cuvantul “mare” le poate avea (in afara de forma de relief). Este prietenul meu cel mai bun si este langa mine de cate ori am nevoie.Nu se supara pe mine niciodata orice as face el ma iarta si vine langa mine…..cat mai cuibarit in mine.Imi face placere sa il managai seara inainte sa dorm…intr-un fel ma ajuta si pe mine sa dorm, atunci cand nu ma simt bine vine si se aseaza pe pieptul meu si toarce in speranta ca o sa fiu mai bine si chiar sunt mai bine, parca ma vindeca cu vibratiile pe care le trimite in pieptul meu. Care atunci cand sunt trist ma face sa rad, atunci cand nu ma joc cu el imi aplica o gheara pe mana cu o maestrie kung-fu stiuta numai de el dar nu ma supar. Imi da restart la calculator daca nu il bag in seama sau da 2-3 ture pe tastatura,se intoarce cu spatele la mine doar cand vede ca am atins pachetul de tigari, imi cunoaste viciile si face orice sa ma indeparteze de ele cand se simte nebagat in seama. Il iubesc enorm.

Leave a Reply

