Tupeu de cersetor

February 1, 2010 at 12:25 pm (Adevaruri) (, , , , , , , , )


Majoritatea stiu ca un cersetor face bani frumosi, mult mai frumosi decat face unul care munceste si are un salariu mediu si se intampla des ca metaforic sa spunem ” Ma apuc de cersit frate ca si-asa am inteles ca se fac bani.” sau “Ia uite ba eu ma rup la servici pe 10 milioane si boschetele asta face mai mult ca mine”. Pai nu o sa te apuci niciodata de cersit pentru ca nu ai aceasta putere, nu te poti injosi in fata oamenilor, nu iti poti pata imaginea si mereu te gandesti ca o sa te recunoasca cineva sau ce o sa zica prietenii tai. Nu o sa ne apucam de cersit pentru ca ne gandim la copii nostri, cum ar fi sa iti duci la scoala copilul cu Mertzanu’ si sa il intrebe colegii “Dar cu ce se ocupa tatal tau???”  ” Aaa are program flexibil…e cersetor.”Orgoliul nostru este prea mare nu o sa facem asta niciodata..pentru ca:

– Pe un cersetor nu il intereseaza ce o sa zica altii din moment ce lui ii ies bani. Puterea banului e mai puternica decat statutul sau ca si om in societate.

– Familia unui cersetor va fi cersetoare de asemeni, asta daca are sau va avea familie.

– Nu are frica ca il va recunoaste careva iar daca totusi este recunoscut putin ii pasa. Ce daca cerseste si dupa program se duce sa cineze la “Lebada” si il recunoaste careva? Merita si el o masa dupa cat a muncit, putin ii pasa ca cine l-a vazut nu o sa ii mai dea 1 ron sau cat o fi primit.

– Cersetorul e murdar, nespalat, neingrijit,eventual si cu ceva probleme acolo sus la cutiuta…trebuie sa ai credibilitate cand cersesti altfel nu vei face nici un leu.

-Trebuie sa iti depasesti valorile morale si sociale si sa treci printr-un  avatar ca sa zic asa. Per total daca nu te-ai nascut in stilul asta de viata si nu il vei dobandi.

Si ce am observat eu ….au prins si tupeu.

Acum 1 an jumate la capat la Republica vad un aurolac din asta slab rau de tot, imi era frica sa ii dau monezi ca sa nu il atraga dupa aia vreun electromagnet de pe-acolo…si ce m-am hotarat eu…hai sa ii iau o paine. Ii dau painea si dupa ce ma departez vreo 20 de metri arunca cu painea dupa mine si imi zice ” N-ai bani ba saracule?”. ‘Nezeii mati astazi si maine si m-am apucat sa-l alerg …bineinteles pana s-a bagat in niste boscheti pe-acolo unde nu am mai intrat de frica varanului si a dragonului de Komodo.

Cei mai tupeisti in schimb sunt aia cu busuiocu, de 2 ori m-au marcat.O data eram in parc la Unirii pe o banca cu prietena si vine unu “busuiocar” din asta. Obiceiul lor este sa ti-l puna cu japca in brate si asteapta sa le dai ceva…oricat pentru ca cica nu e bine sa ceri bani pe busuioc. Asadar ii dau 1 Ron la care imi zice ” Hai mai dai pana la 4 sa se faca 1 euro ca asa sunt obisnuit din Italia”. Hai las-o frate in colo de treaba, deci asa era el obisnuit…ai de capu meu.

A doua oara tot la Unirii dar la metrou cu o prietena urcam scarile si deodata vad un din asta cum ii pune un busuioc in mana ca sa il puna sub perna sa-si viseze barbatu etc iar apoi imi da si mie unul (credea ca sunt pe alte cai si trebuie sa imi visez si eu barbatu🙂 )…nu aveam schimbat asa ca ii dau 5 ron la care el “Hai mai da 5 sa se faca 10”, asta unde o mai fi fost obisnuit sa cerseasca? la Ibiza?.

Din principiu nu dau bani la cersetori dar daca vad vreo batranica care chiar are nevoie ii cumpar corn sau covrig, sau orice de mancare ce se afla in apropiere si cu foarte mare atentie adica fara sare, sa nu fie picant, sau acru si asta am invatat-o de la un bucatar la o shaormerie..am luat un snitel unei mamaite si mi-a zis ala  “Daca e pentru mamaie iti pun numai cartofi si snitel ca poate nu ii face bine picant sau otetul din salata sau mai stiu eu ce si sa nu faca vreo figura pe-aici.”

Nu avem nici cum sa ii oprim pentru ca e lume care le da, pentru ca nu poti sa il dai la TV sau sa strigi in gura mare “Ba nu-i da lu ala cu o caciula mai nasoala in cap o geaca care in zilele ei bune a fost gri, are bocancii rupti si niste blugi care in ’90 erau blue si de atunci nu au mai vazut acea culoare” sau cine stie cum mai arata astia…. Vor exista mereu sau cel putin pana apare vreo meserie din asta sa stai de-amboulea cu 2 clase si cineva sa te plateasca.

Asa ca daca vreti sa ajutati pe cineva ajutati batranicile dar nu le dati bani ca cine stie pe ce se duc, nu dati bani in general nici unui cersetor, mai bine luati 3-4 covrigi unei batranici sau orice comestibil si o sa aveti satisfactia ca ati ajutat cu ce trebuie si ati facut un bine.

4 Comments

  1. chrisdunny said,

    Bine spus.

  2. d3vilbabe said,

    noi avem un cersetor destept prin Fundatie. asta, cand l-am “cunoscut” m-a abordat cu “saru’mana. sunt si eu rocker si-mi mai trebuie inca 10 mii sa-mi iau o sticla de vodka. Nu mint sa spun ca-s sarac sau pentru nu stiu ce boala. eu sunt sincer si vreau pentru bautura.” Intr-o zi l-am vazut coborand din taxi si cerand, dupa 10 minute, cu aceeasi placa. Toata lumea ii dadea, pentru sinceritate. In alta zi l-am vazut vorbind in araba cu niste..arabi. Mai apoi mi-a spus careva ca a facut nush ce facultate, stie nu stiu cate limbi si ca cersitul e doar “hobby” .

  3. flacaruie said,

    Se descurca baiatu, are si el 2 pasiuni: cersitu si bautura =))

    Pe mine ma mai uimesc copii aia de clasa a 9-a care vin la tine beti cristal sa iti ceara bani sa mai cumpere ceva de baut, ei numesc asta “cheta”. Tot pe la unirii m-au abordat vreo 3 dastia “Da-ne frate 1 leu sa combinam si noi ceva in Pepsi asta”.
    Uite asta e alta categorie de cersetor😀 .

  4. Victor said,

    mama da’ Unirii e un fel de paradis al milogilor?

Leave a Reply

