Taximetrie

February 8, 2010 at 9:23 am (Adevaruri) (, , , , , , , , , , , )


In Romania taximetristii se diferentiaza total fata de cei din alte tari.

Ne-am facut un obicei inainte sa ne urcam in taxi sa intrebam soferu daca ne duce in cutare loc….pai nene ma urc in taxi si ala ma duce unde vreau eu, ma duce si 2 blocuri, frate ma duci 2 blocuri ca ma fac baietii, ca am alergie la strada aia, imi e rau etc si atata timp cat iti dau bani e bine pentru tine ca ma duci doar 2 blocuri. Nu exista asa ceva, cat timp are becul verde aprins , te urci, ii spui sa te duca iar el te duce, simplu, daca are alta treaba sa stinga becul ca sa nu te mai duci la el pentru ca are altceva de facut. E lege: verde-liber, stins-nu poate lua curse, rosu-ocupat.In alte tari daca clientul este refuzat e tare nasol, soferul poate fi dat in judecata pentru discriminare, clientul poate cere daune morale, mergand pe premiza ca ala e taximetrist, aia e treaba lui sa te duca unde ai nevoie iar daca te refuza se considera ca are ceva cu tine…”M-a vazut cu ochelari si nu a vrut sa ma duca”…”Am nasu mare”…etc.Aia se urca in taxi spun unde trebuie sa ajunga si gata, nici macar nu exista intrebarea “Ma duceti in “X” loc?” in vocabularul clientilor din alte tari, cum nu exista nici refuzul soferilor sau daca exista e cu 97% mai mic fata de al nostru.

Asta nu e singurul defect, mai e si faptul ca unii nu te respecta ca si client, te urci la ei in masina si unii asculta manele, 80% vorbesc la telefon tot traseul de zici ca taximetristii au 5000 de minute moca intre ei. Eram odata cu unu si in timp ce el vorbea la telefon, pardon, urla la telefon, ma suna un comisionar sa imi dea o calculatie, zic hai ca o vorbi si asta mai incet daca vede ca si eu vorbesc, da de unde, omu’ a continuat acolo, hai urli urli, esti coleric sau ai stat in ultima banca la scoala dar fiti atenti ce a inceput el sa zbiere “E BURDUF BA, DE BURDUF AM hahahahahahaha (ras din ala de manelar obosit)…si cu zeama de mij incins ahahahaha,  DE MIJ MA”..eu eram inexistent pentru el. Ia de-aci Cataline…..ce puteam sa fac? ce face orice om normal, am inchis repede i-am zis ia opreste prietene aici ca trebuie sa dau un telefon urgent i-am dat 5 ron si pa…pa pa pa.

Alta chestie, ma duc la capat la Republica pentru ca ma grabeam si gasesc 2 taximetristi cu cafelele in mana tigarea in coltu gurii erau la taclale baietii..zic “Liber vreunu?”  “Nu vezi frate ca avem treaba?” mama zici ca sapau un sant..ok sunt un prieten taximetrist care statea si aproape de Republica si zice ca vine in 15 min. Dupa 10 min li s-a terminat cafeaua alora si fluierau la mine ” Baiatu…aloo baiatuu…boooss..boos nu mai vrei taxi?” “Nu mai vreau sefu , nu vreau sa te retin din treaba”.

Va zic eu la noi s-au facut taximetristi o groaza de tigani, aia care nu au terminat 12 clase si puturosii care nu vor sa munceasca. De cate ori nu vi s-a intamplat sa urcati in taxi si sa va intrebe ala..” Da unde e asta?”, ” Pai eu de unde vrei sa stiu unde e prietene? ca d-aia m-am urcat in taxi.” Sau “Stai asa boss ca stiu eu o scurtatura p’aici” si la final +5 ron pe aparat.

Nu sunt de parere ca trebuie sa faci cine stie ce conversatie cu soferu de taxi dar daca totusi incepe o conversatie 85% dine ei vorbesc de vremea de afara…pai despre ce sa vorbeasca? daca el are 10 clase..si eu nebun..cum ar fi sa ma urc in taxi si sa inceapa ala “Ce parere aveti despre teoria relativitatii?” Si dupa cum spuneam…..nu te mai face mai nene taximetrist daca nu cunosti Bucurestiul.  Ma enerveaza aia care te intreaba la inceput ” Pe unde vrei sa o luam?” de parca eu sunt ala care ma plimb toata ziua pe strazi si eu stiu pe unde e liber si pe unde nu sau de parca e o diferenta drastica de bani intre trasee, diferenta drastica e atunci cand tu nu sti Bucurestiul iar ala ti-l arata pana ajungeti la destinatie. De exemplu de la Auchan din 1 decembrie ii zic ca vreau la Unirii si ala ma intreaba ” Pe unde o luam?” i-am zis ” Prin Pipera dupa ne intoarcem pe Colentina->Mosilor-> Unirii e bine?” Toate traseele pe care ar fi putut sa o ia sunt la fel iar diferenta la bani e de  +-1-2 ron.

Una peste alta taximetristi ar trebui sa te duca repede cand te grabesti pentru ca de asta ai luat taxiul si ar trebui sa stie foarte bine Bucurestiul nu sa se bazeze pe tine ca client sa ii spui unde trebuie sa ajungi pentru ca nici tu nu sti pentru ca de asta ai luat taxiul. Dar romanii nu apeleaza la taxi din aceste 2 motive neaparat ci in special din comoditate si pentru ca e “cool” sa te lase taxiul in fata blocului si din cauza asta au aparut toti ametitii astia.

Avem si soferi buni bineinteles.Daca va aflati la colt de strada in dubii fata de taxiurile existente acolo cel mai bine faceti comanda.

8 Comments

  1. Grand said,

    Ai mare dreptate, mai ales la ultima parte cand spui ca trebuie sa stie unde sa te duca, si sa se si grabeasca (in cazul in care ai nevoie).
    Pai ultima data cand am plecat din bucuresti, de la vinu` ala, primu’ taxi in care m-am urcat erau baietii de la taxi driver de pe national, pe care evident i-am spurcat in ultimu’ hal ca ma grabeam si aia aveau chef de panarama, al doilea era o tanti care cred ca nici nu era bucuresteanca, i-am zis sa ma duca pana in Militari la metrou, statia pacii, si ma intreaba duduia ca pe unde e asta, ca nu stie pe unde s-o ia, si mergea cu 30 km/h.

    Eh, asta e, vrei, nu vrei, astia sunt, altii n-ai.

    • flacaruie said,

      Sunt si buni mai. Trebuie sa sti sa ii tratezi pe fiecare dupa cum merita.

    • tymtym said,

      am si eu 4 skoda octavia 2 de 1,4 si nu stiu cum de ma fura bagabontii de soferi ?ce alifie au astia?taximetrele sint selirom,va rog

  2. d3vilbabe said,

    n-am inteles niciodata de ce se tot plange lumea de taximetristi pana cand n-am “folosit” unul din bucuresti. mama, in comparatie cu astia de la noi aia-s caini fara stapan.
    aci te intreaba daca vrei pe traseu mai scurt sau pe ala mai lung si iti spune si motivul ptr care sa-l alegi, gen ala mai lung e mai liber. stiu toate strazile si daca le spui vreo ulita de prin fundul unui cartier stiu sa te duca cel putin in apropierea ei. dar daca nici tu nu stii isi intreaba colegii prin statie unde e.
    am patit o faza unde unul isi facea cruce si mi-a zis tot drumul multumesc ptr ca l-am luat ptr o cursa de 11 ron. ba a mai sunat si un prieten sa-i spuna ce cursa a prins el.
    singura chestie care ma deranjeaza pe mine sunt conversatiile. de cele mai multe ori nu sunt prea sociabila si ei se apuca sa-mi povesteasca politica, viata lor, barfe, can-can, drumuri, vreme, etc.
    da’ citind despre ai vostri parca mi-s dragi si pentru asta ai mei.

    • DINA said,

      se intampla si cazut dinastea .. dar sunt si unii care stiu meserie si sunt super de treaba mi s-au intamplat si mie o galagie de intamplari … cand “te nasti in taxiu e inevitabil sa nu ti se intample” :))))

  3. Grand said,

    D-aia n-ai tu toate tziglele pe casa ? ca te-ai nascut in taxi ? :)))

    • DINA said,

      dap :))))) nu am 2 chiftele in burta si umblu cu taxiu :)))!

      • Autentic Romaneste said,

        de ce sunteti rai decat sa mearga cu “transpurtul in comun” in autobuzele alea pline de cocalari daia cu diploma care mai si put pe deasupra, mai bine ia un taxi pana la urma treaba lui daca isi permite sau nu. yo folosesc totusi autobuzu si altele pentru ca din alocatie nu ma prea descurc :)) probabil cand voi fi pe bani mei ori voi avea masina mea personala ori voi recurge si eu la taxiuri

Leave a Reply

