La Spital – Part 1

June 18, 2010 at 2:28 pm (Adevaruri) (, , , , , , , , , , )


Incep si eu gen Creanga ” nu stiu alti cum sunt……”, ei bine, nu stiu alte policlinici cum sunt dar Policlinica cu plata Nr. 2 din Bucuresti este un loc pe care trebuie sa il eviti daca ai vreo problema de sanatate. De ce?
Pe la 9 dimineata de la urgenta ma trimite la ORL si e foarte greu de gasit cabinetul ORL din Spitalul Pantelimon mai ales ca nu aveam o harta cu “X” pe ea la mine asa ca m-am gandit sa ma duc la cu Plata Nr.2 ca e mai aproape.
Intru cu tupeu inauntru si vroiam sa ma uit unde e cabinetul. Ma abordeaza o tanti la peste 55 de ani si spune:
– Te uiti degeaba mama ca nu te duci nicaieri pana nu treci pe la mine.
– Sunteti medic?
– Nu, sunt casierita.
– Doamna am nevoie de un control ORL.
– Puisor daca nu ai trimitere de la medicul de familie trebuie sa te vada intai un medic.
Ma gandesc ” ok ii platesc consultatia, imi da repede o trimitere si gata”
– Ok doamna, unde sa merg?
– Achiti 60 de Ron si te duci la etajul 1 camera 113.
Alerg repede intru si dau de un nenea doctor de peste 60 de ani (fantastic de batran) pe care cred ca il trezisem din somn caci tocmai ridica capul de pe birou.
– Buna ziua am nevoie de o trimitere la ORL vin de la urgenta de la pantelimon, scuip sange si sunt panicat rau de tot.
– Ia loc pe scaun
– Nu pot sa stau jos, sunt panicat, speriat si daca tot aveti ghiuveta asta as vrea  sa scuip mereu sa vad ce scuip.
– Ia domne loc acolo.
– Nu pot, dati-mi va rog trimiterea mai repede..
– Ma lasi sa imi fac meseria?
– Bine
Mi-a luat datele personale si dupa:
– Ai suferit de vreo boala recent?
– Nu
– Ai fost internat de curand?
– Pai de ce sa fiu internat daca nu am suferit de nici o boala?
– Deci nu, treci pe cantar
– Domne nu intelegi ca scuip sange si ma jeneaza ceva pe aici (si aratam pe la plamanu stang)da-mi odata trimiterea aia.
M-a cantarit, m-a masurat, si-a facut meseria vreo 30 de minute apoi m-a intins pe canapea..zic e clar imi face test psihiatric si se face 12 pana ajunge la sistemu respirator
Dar am avut noroc si a inceput sa ma pipaie pe la burta.
– Domnu doctor deci scuip sange , lasati-o incolo de treaba.
Dupa 45 de min de control general a dedus ca e nevoie sa fac radiografie si imi da un biletel sa il dau acolo. La radiologie dau de o tanti de peste 60 de ani care citea radiografiile si una peste 50 care le facea.
In mintea mea era ceva gen : “Nu se poate. Dupa asta o sa ma duc prin spital sa deschid niste usi pana dau de unu mai tanar sa fiu sigur ca nu sunt numai pensionari aici.”
Ii dau biletul si se uita asa la mine cam cu parere de rau si cu o voce tremurata imi zice ” Ai bani la tine?”. E clar , viitorul meu consta in suma de bani pe care o posed.
– Costa cam 120 de ron radiografiile.
– Dar cate fac doamna?
In sfarsit . m-am  dus am platit, m-am intors, m-am dezbracat, am facut poze.Scria acolo lateral plaman drept zic stop.
– Doamna cum e in mdicina? Plamanul drept e din dreapta mea sau din dreapta doctorului?
Doctorului ii aratasem ca ma jeneaza spre plamanul stang si asta ii aratam si ei si o intrebam daca ala e dreptul in “viziunea lor medicala”.
– Baiete aici scrie radio pulmonar dreapta si asta facem.
In final m-am ales cu 3 radiografii (2 din ele inutile), cu un comentariu la cea de plamani mai ceva decat un comentariu la Luceafarul. Se facuse 14.30 si tanti imi imi zice:
– Hai fugi repede ca poate il mai prinzi pe domnu’ doctor.
– Glumiti nu?Mi-a spus sa vin cu astea inapoi la dansul deci banuiesc ca ma asteapta doar nu a uitat de mine.Pai adica stau aici 5 ore disperat ca sa nu fac nimic?
Nu imi venea sa cred ce imi spusese. Ganditi-va un pic…sa dai banu’, stai 5 ore si sa plece doctorul
Mi-am pierdut 5 ore jumate si 180 ron pentru o trimitere la Spitalul de Pneumologie Marius Nasta ca ulterior sa aflu ca:
Cand i-am spus ca scuip sange trebuia sa imi faca un hemostatic iar daca nu avea, direct si de urgenta sa ma trimita la un spital specializat si nu sa ma tina aiurea cu control general, cu radiografii si sa imi ia banii de pomana.Control general inutil. Radiografii, doua inutile, macar aia laterala daca era buna dar stiam eu ca stangul e stangul nene nu are cum sa fie dreptul.
Dar se pare ca cei de la cu plata nr. 2 stiu mai bine.

Leave a Reply

