Sanatoriul Sfantul Andrei din Valea Iasului – part 3

October 20, 2010 at 9:50 am (Adevaruri) (, , , , , , , )


E unu p’aici care se plimba toata ziua degeaba zice ca e igienist sau asistent de igiena. Sincer in 3 luni de zile nu l-am vazut pe omul asta sa faca ceva, a fost in concediu 2 saptamani pai cu el sau fara el a fost exact aceeasi chestie ba chiar fara el parca a fost mai bine.  I-am spus intro zi: De ce nu faceti ceva cu gandacii astia?; Pai eu sunt asistent de igiena. dumneavoastra scapati de gandacii curati?, de gandacii care isi fac baita sau cum?; Hai numai fi rau ca e unu, doi. ; Care unu doi ca e un clan intreg. In fine nu e treaba lui sa scape de gandaci ci sa imi zica mie sa nu tin geanta sub pat ca e neigienic, ca din cauza asta l-am intrebat de gandaci, gandacii sunt igienici…geanta mea de sub pat e problema. Cica sa o duc la garderoba..pai prietene am haine trebuie sa ma schimb si plus de asta cum sa tin 3 luni de zile hainele in geanta asistentule de igiena ca prind alea un miros de nu il mai scot nici cu dero ala care scoate 99 de pete. Zice sa imi bag hainele in dulap, mai jos aveti ceea ce se numeste dulap…deci pe zero rafturi, 4 persoane trebuie sa isi puna hainele, pai nici lui Coperfield nu ii ieseau scamatorii d’astea.


Ca sa isi justifice el meseria in fata mea mai intra in salon, vede intro zi 3 oua fierte pe o farfurie si baga una din top “Sti ce garantie au ouale fierte?” zic ” Nu stiu ca nu mi s-a defectat nici un ou pana acu’ sa ma duc cu el la service iar valabilitatea nu m-am uitat dar presupun ca sunt bune, nu au astia tupeu sa vanda oua stricate” “au valabilitate 4 ore baiete dupa ce le fierbi” zic ” Inseamna ca la dumneavoastra in casa de paste e concurs de mancat oua si nici nu mentineti traditia, imediat dupa ce le vopsiti  3 2 1 go in 4 ore sunt gata” si a iesit. In alta zi intra si vede pe masa 2 borcane de mustar ” Sa stiti ca mustarul are 30 de zile valabilitate” “Cum asa cand pe el scrie ca e bun pana in noiembrie?” iar a plecat si dupa multele dialoguri purtate nici ca a mai intrat la mine ba chiar si-a luat concediu 2 saptamani.

Ce nu imi place mie in Romania e ca atunci cand se fac inspectii se fac anuntate: “Buna ziua vedeti ca venim pe 12 iulie pe la pranz asa.” pai ce e asta? ia sa vina pe nepusa masa cum se spune, “cioc cioc,  suntem inspectia am venit sa vedem si noi ce e pe aici”.
Intro zi cu inspectie d’asta toata lumea e agitata, pai si normal, atunci cand sti ca ceva e nasol esti agitat ca daca toate at fi bune nu ai de ce sa fi agitat. Mi-am dat seama ca se sufera mult de sefie in spitalul ala si cred ca in general romanii au o problema cu asta. Intra o infirmiera da repede din gura niste reguli alandala dupa 10 minute intra alta:ia geanta de’acolo puneo dincolo, ia tricoul  nu e tricoul, ia haina muta haina, iar dupa alte 10 minute alta cu alte reguli, in momentu ala am luat foc “Ba da voi credeti ca eu sunt pacaliciul vostru? ati dedus voi ca geanta mea are nevoie sa fie plimbata? vreti sa redecorati voi salonu acu in juma de ora?”. Macar daca se vorbeau intre ele inainte, dar asa sa zica lucruri diferite sa frece pacientii dupa cum vrea fiecare e nesimtire, nici Obama daca anunta ca vine nu producea asa panica pana si pacientii erau nelinistiti de parca inspectia era pentru ei si nu pentru personal.

Eu sunt de parere ca cu fondurile care sunt, cel putin la acest spital se pot imbunatatii conditiile extraordinar de mult. Daca nu s-ar mai strica faina in mancare, daca s-ar face mancare cat trebuie sa se faca si nu exagerat de multa ca sa cresti porcii pe banii statului, daca s-ar elimina din personal persoanele care stau degeaba (cu salariul pe 2 luni al igienistului se pot face dulapuri calumea in toate saloanele si se scapa de viitoarele conversatii neplacute pe care le-am avut eu in legatura cu hainele), din salariul tipului inutil cu gandacii chituiam faianta jos si angajam si o firma de deratizare care scapa permanent de gandaci pentru ca o firma specializata  isi termina treaba frumos adica zero gandaci.

Prin alte tari si probabil ati vazut si in filme cand afli ca un apropiat e in spital te duci la el cu un buchet de flori, ii duci o carte; la noi frate zici : aoleu e cutarica in spital hai cu mancare la el, suna pilele, ne interesam unde sa dam spaga, sa vedem daca putem sa il scoatem mai repede de’acolo. Pai puscariasii mananca mai bine decat pacientii frate si aia au omorat sau mai stiu eu ce au facut, dar ala ca s-a imbolnavit cu ce e de vina? si mai si plateste taxe iar un bastan care incalca legea are televizor in camera de parnaie mananca fripturi si are ce vrea sufletu lui. Ati vazut Nutu camataru? a intrat in parnaie gras si gras a iesit, deci sa mor daca zici ca ala a stat la puscarie, de unde tragem concluzia ca la puscarie esti hranit bine nu?

Leave a Reply

