Chestii religioase

December 13, 2010 at 8:57 am (Adevaruri) (, , , , , , , , )


Dragii mei, am o mare problema cu anumite chestii religioase, ritualuri, obiceiuri sau cum vreti voi sa le numiti, eu le numesc “chestii”.

Nu stiu in care zile se spune ca nu e bine sa speli, cand eram in spital am vrut sa spal niste tricouri intr-una din zilele astea si au sarit toate babele pe mine de zici ca cine stie ce am facut.Mi se pare o porcarie asta, Dumnezeu daca vrea sa pedepseasca pe cineva sa pedepseasca pe ala care fura desi are destul(pentru ca un sarac lipit daca fura de foame nu e de condamnat), pe ala care ucide….sunt lucruri mult mai condamnabile decat spalatul rufelor.Nu consider ca asta e un pacat sa speli rufe, sa fim seriosi.

Mai e o zi sau o perioada de zile in care cica nu ai voie sa te speli. Daca ai reparat la masina si diseara ai intalnire cu o fata ce te faci? sau ai o intalnire de afaceri, bineinteles ca nu o sa te speli ca poate te loveste mosu’ de sus.

Alta chestie care nu imi place: toata lumea inainte de Paste sau Craciun tine post. Ti post daca vrei, ti post pentru ca e bine sa mai detoxifici organismul, poti sa ti post in oricare perioada a anului dar nu ti post de frica lui Doamne Doamne sau de ochii lumii pentru ca credinta nu se masoara in zile de post.Exista o larga categorie de cetateni care au in cap “Hai sa tin si eu post ca prea multe pacate am facut” de parca il iarta cineva dupa ce a ucis, furat sau ce o mai fi facut el numai pentru ca tine post, e mosu’ sus cu cronometru pe zile de post si taie pacatele de pe hartie cand ajunge la 0.

Alta categorie de cetateni si mai ales babe, masoara credinta in numarul de cruci facute. La fiecare biserica pac face 16 cruci, de fapt face cruci pana cand e sigura ca au vazut-o toti din preajma ca ea isi face cruci si ca e credincioasa, in timp ce isi face cruci se si invarte in loc “Ia sa vedem m-a vazut toata lumea”.Eram intr-un autobuz din Bucuresti, trecem pe langa o biserica si o baba direct pe mine ca de ce nu imi fac cruce, ca nu e frumos, ca blabla-uri.Mama m-a scos din sarite dar cum in ruta autobuzului mai sunt o gramade de biserici zic lasa sa vezi ce ii fac babei.Cat a stat in cartieru babei s-a inchinat baba la toate bisericile, le stia pe de rost fratilor, statea pe partea stanga la geam cu autobuzul plin si se inchina la biserica de pe partea dreapta, daca nu stiai cartierul ziceai ca se inchina la policlinica.Cand am iesit din cartier a inceput Flacaruie, cum vedeam biserica cum am inchinam si baba hop dupa mine si se uita stanga dreapta sa vada unde biserica.Tot asa pana am ajuns pe Pache si ma inchin si eu la sediul Protv pac si baba dupa mine si atunci am luato eu “Pai vezi mamaie cum e…la ce te inchini acolo? ca nu e biserica..ce credinta e asta ? ori esti credincioasa ori faci campionat de cruci?”.

Zilele de nume sunt cele mai enigmatice pentru mine.Nu inteleg de ce de Sfantul Nicolae trebuie sa fie si ziua Nicoletei, de ce de Sfanta Maria trebuie sa fie si ziua lui Marian?Daca ziua aia este a unui Sfant de ce nu i se pastreaza si sexul? Am impresia ca treaba asta e numai in Romania si e facut de romani ca sa poata bea mai des. Adica unul care nu are prietene Maria dar are Mariani nu prea are parte de petrecere dar daca il baga si pe Marian in cercul sarbatoritilor……paranghelie.

Multi cred ca locul in rai depinde de cat de atenti sunt la chestii de genul asta.Ei sigur stiu locul in rai depinde de astea dar nu stiu sigur daca exista rai. Mi se pare tare, tare de tot.

2 Comments

  1. victor said,

    Numai tampenii aduse pe lume de babe psihopate si betivi cersetori.Dar mai sunt si cacati aia bugetari cu audi in fata bisericii de le zice lumea preoti, de ce nu le deschide preotul, trimisu lu’ Dumnezeu pe pamant sa faca cacatu’ praf, mintea oamenilor:”Ba handicapatule nu esti tu miezu din gogoasa daca faci n cruci si spala-te mereu ca daca nu puti!”+ca babele astea mai sperie si lumea cu ideeile lor de nu mai trece omu’ prin biserica decat in cosciug.
    Si chestia cu spalatu’ e tatal lor! De parca ar zice Dumnezeu “Fi-ti sconcsi!”

  2. Narmer said,

    Ba, campionat de cruci, campionat de cruci. Da’ la ala cu aruncatu’ cu privirea cind trece vreun mort cu alai, nu ai nimic de comentat? Ies toate babele la geam, de-ti vine sa le zici, pe rind, “Lasa, ca matale ai sa arati mai bine decit ala din cosciug, peste vreo doua-trei luni.”

Leave a Reply

